مشكلات رايج پكيج ديواري + راه حل هاي رفع آن
نوشته شده توسط : پریسا راد

مشكلات رايج پكيج ديواري گوناگون بوده و از جمله مهم ترين مسائلي است كه بسياري از مصرف كنندگان پكيج هاي ديواري با آن روبه رو شده و دنبال راهي براي رفع آن مي باشند.

 

در حال حاضر و با افزايش قيمت منابع سوخت هاي فسيلي و محدود بودن آنها، ديگر نمي توان به روش هاي سنتي براي گرم كردن ساختمان ها اقدام كرد، و در نتيجه بهترين اقدام اين است كه از ابزار و تجهيزات بروز براي اين كار استفاده شود.

 

يكي از بهترين تجهيزات گرمايشي و رفاهي ساختمان هاي نوين پكيج ها هستند كه مي توانند با كمترين ميزان مصرف انرژي بيشترين بازدهي ها را به همراه داشته باشند. پكيج ديواري در واقع وسيله اي است كه با مصرف مناسب سوخت و همچنين بهره گيري از تجهيزات الكترونيكي به صورت مناسب در زمينه گرمايش قسمت هاي مختلف يك ساختمان اقدام مي كند.

 

به همين دليل مي توان تعميرات اساسي و حرفه اي پكيج ديواري را يك فن تخصصي دانست كه تنها افرادي مي توانند آن را انجام دهند كه دوره آموزش تعمير پكيج ديواري را در مراكز معتبر سپري كرده اند. اما گاهي مي توان با يك سري اطلاعات قسمتي از مشكلات و تعميرات پكيج ها ديواري را به صورت شخصي انجام داد. در ادامه به بررسي مشكلات ايجاد شده در پكيج هاي ديواري و دلايل بروز آنها پرداخته مي شود.

 

رايج ترين مشكلات پكيج ديواري چيست و چگونه مي توان آن را رفع نمود؟

پكيج ديواري وسيله اي پيچيده بوده تعميرات آن نيز به دانش و مهارت كافي نياز دارد، نداشتن تخصص لازم در اين زمينه منجر به وارد شدن خسارات جبران ناپذيري خواهد شد.

براي تعميرات پكيج ديواري به صورت پيشرفته بايد حتما دوره هاي آموزش تعميرات پكيج ديواري در مراكز آموزشي طي شود ولي با اين حال، ما در اين قسمت مشكلات رايج پكيج ديواري را عنوان و دلايل ايجاد اين مشكلات را بررسي مي كنيم. مهمترين و معمول ترين مشكلاتي كه در كاركرد يك پكيج ديواري به وجود آيد عبارتند از:

 

پكيج بيش از اندازه داغ مي كند:

داغ شدن بيش از اندازه آب پكيج يكي از مشكلات رايج در رابطه با پكيج ديواري است. اين مشكل مربوط به ترموستات دستگاه است و باعث مي شود دماي آب را پايين تر از ميزان واقعي نشان دهد. براي حل اين مشكل توصيه مي كنيم ترموستات دستگاه را تعمير و يا تعويض كنيد.

 

روشن نشدن پكيج:

اين مشكل بنا به دلايل گوناگوني ممكن است اتفاق بيفتد. از جمله دلايلي كه موجب اين اتفاق مي شوند مي توان به عدم تنظيم فشار مناسب، مسدود بودن لوله ها، خرابي ترموستات و مشكلات شمعك اشاره كرد.

 

براي رفع اين مشكل مي توان با تامين كردن فشار آب نوسان آن را كنترل كرد و با استفاده از محافظ برق، جريان برق را كنترل كرد يا با تعويض شير ورودي گاز، نقص ورودي گاز را از بين برد و با تعويض كردن سوئيچ فشار هوا، نقص ناشي از فشار هوا را از بين برد.

 

كار نكردن دكمه هاي پكيج:

اين مورد مربوط به قسمت هاي الكترونيكي و احتمالا برد دستگاه است. اين مشكل بايد بلافاصله پس از بروز رفع شود، در غير اين صورت مشكلات ديگري را به همراه خواهد داشت. جهت رفع مشكل كار نكردن دكمه هاي پكيج ديواري نسبت به تعميرات برد پكيج ديواري اقدام كنيد.

 

هواگيري شوفاژ:

حتما بايد براي نصب پكيج از افرادي استفاده شود كه در دوره هاي آموزش نصب پكيج ديواري شركت كرده و موفق به اخذ مدرك شده اند. براي نصب پكيج حتما بايد آن را در حالت تراز نصب كرد تا آب به قسمت هاي مختلف شوفاژ و رادياتور برسد. اگر شوفاژ در قسمت بالايي سرد و در قسمت پايين گرم بود بايد، هواگيري پكيج را انجام داد.

 

گرم نشدن شوفاژ:

گاهي پيش مي آيد كه آب پكيج گرم است اما شوفاژها همچنان سرد هستند. اين مشكل به دليل ايجاد عيب در شير سوئيچ رخ مي دهد. شير سوئيچ قطعه اي است كه به صورت قفلي عمل مي كند و اولويت آب پكيج را به سمت شيرهاي آب و يا شوفاژها هدايت مي كند. زماني كه اين قطعه خراب شود تقسيم آب را به درستي انجام نمي دهد و مشكلات ذكر شده در پكيج يا شوفاژ رخ مي دهد. بنابراين براي رفع اين مشكل سريعا نسبت به تعويض شير سوئيچ اقدام كنيد.

 

پكيج به كلي آب را گرم نمي كند:

در اين حالت حتما يك متخصص حوزه تعميرات، بايد از پكيج مورد نظر بازديد كند تا بتواند عيب آن را تشخيص دهد. زيرا اين حالت بنا به دلايل مختلفي در پكيج ها رخ مي دهد.

 

معرفي دوره آموزش پكيج ديواري آموزشگاه فنون برق

آموزش پكيج ديواري دوره هاي پولساز و آينده دار به شمار مي رود كه با رشد روز افزون پكيج ها در زندگي بشر، نياز به افراد متخصص در اين حوزه بيشتر احساس مي شود. اين دوره آموزشي شامل دو دوره آموزش تعميرات پكيج ديواري و آموزش نصب پكيج ديواري مي باشد.

 

در دوره تعميرات پكيج ديواري به صورت تخصصي و كاملا عملي صفر تا صد تعميرات انواع برندهاي پكيج ديواري مانند بوتان، ايران رادياتور و غيره آموزش داده مي شود. دوره آموزش نصب پكيج ديواري نيز به صورت كاملا مرحله به مرحله و كاملا عملي صفر تا صد طريقه نصب پكيج ديواري را آموزش مي دهد. كارآموزان پس از طي نمودن دوره هاي فوق و اخذ مدرك معتبر از اين آموزشگاه مي توانند در داخل و خارج كشور به صورت شخصي و يا در قالب مراكز تعميرات و خدماتي مشغول به كار شوند.

 

آموزشگاه فنون برق علاوه بر دوره پكيج ديواري دوره هاي آموزشي متعدد ديگري را نيز برگزار مي نمايد. دوره آموزشی تعميرات موبايل، آموزش كولر گازي، دوره آموزش تعمير لوازم خانگي، آموزش تعميرات اي سي یو خودرو، آموزش برق خودرو برخي از دوره هاي آموزشي پرطرفدار اين آموزشگاه است كه زير نظر بهترين اساتيد آموزشي ايران و به وسيله بروزترين تجهيزات آموزشي روز دنيا برگزار مي شوند.

 

علاقه مندان به مشاغل فني از سراسر كشور مي توانند در دوره هاي آموزشي اين مجتمع آموزشي شركت كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دوره هاي اين آموزشگاه مي توانيد به وب سايت رسمي مجتمع فنون برق به آدرس اينترنتي https://fonoonbargh.com مراجعه نماييد. همچنين براي دريافت مشاوره رايگان با شماره 02166576476 تماس حاصل نماييد.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: